Sunday, March 13, 2011

Larian deras!Itu kurniaanMu!

Assalamualaikum semua dan salam sejahtera!
Seperti yang aku janjikan aku hendak meceritakan "Seorang Beruk",
malangnya aku malas nak besar-besarkan kebodohan orang itu.
Apa orang pertengahan usia cakap "buat tambah dosa tak Cool".
Prinsip tu gang,yang bangang itu biarkan terus dengan kebangangan mereka.
Yang kita yang OK(awsome) teruskan dengan kejayaan demi kejayaan.
Betul tak kalian.

Kaburnya KLMJ

Firstly aku mahu membentangkan tentang KLMJ aku.
KLMJ aku nampak gayanya samar-samar sekarang.
Sudah berpuluh-puluh tempat kerja aku minta dan satu tempat pun tidak boleh menerima aku.
Petikan yang aku selalu dengar ini macam bunyinya,
"nanti kami akan call untuk maklumat lanjut" dengan muka macam tak ikhlas.
Senang cakap je la tak ada kerja,atau apa-apa yang nampak lebih terus terang.
Ini buat aku tercongok bangang sambil beharap.Damn bukan.

RAMBUT!!AKU KEJAM!!

Gara-gara ingin meminta kerja,aku bekorban memotong rambut(aset aku tu gang) dengan harapan dapat lah kerja PijjaHut ui.Malangnya seperti perumpamaan "bagai jatuh ditimpa tangga",sudah lah kerja tak dapat,rambut pun sudah pendek.

Nasib badan sayang!huh...
Aku menjadi sangat rindu sama aku punya rambut,
rindu sama rambut sama macam rindu keluarga aku di Kampung Selayang(aku orang kampung je)
biarpun ada orang cakap macam Sakai,peduli apa aku.
Kerna aku punya rambut,aku punya sukalah kan.

Oleh kerana rambut aku sudah ditebang/dicantas/di pajak/di perkosa
aku menjadi sedikit sayu kerana aku ingin melihat ia membesar.
(macam orang hilang anak bukan)

Adakah Aku Lelaki Seterika (IronMan)


Semenjak aku pindah di papan house ini,
keadaan aku agak sedikit padat dan sibuk.
Kerana apa ia menjadi sibuk?
Pagi ke kelas macam biasa,
pada petangnya pula Bola Sepak.
Malamnya Berbasikal.
Tengah malamnya Futsal.
Sebelum tidur FBnya.

Hamboi,orang kata "kuat betul kau ni Muzz,stamina Kuda ada dalam diri kau",
Aku senyum dan terus senyum.
Aku melakukan semua ini demi sebuah Kepuasan dan secara tidak langsung dapat meningkatkan kadar Stamina aku.Aku suka stamina tinggi-tinggi sebab senang buat semua pekerjaan termasuk kerja atas katil.
wopwop.Itu bila sudah berkahwin nanti.

Aku juga gemar kelihatan seperti idola-idola aku yang sentiasa menerjah masuk dalam ingatan aku.
Namanya tak perlu disebutkan kerana korang dapat nilai sendiri.(Poyo sekali sekala tak salah kan ke macam mana?)

Jalan Ke-2 buat kami untuk KALIAN


Mungkin kepala kami(aku,aasim dan lam) tidak sama dengan kepala kalian.Tidak semua OK.
Kesungguhan kami sukar diduga,maksud aku kami mempunyai jalan alternatif yang lain jika kami tidak dapat berada di "negara matahari terbit"

Kami ada pelbagai-bagai jalan dan cara untuk Kalian.Ini bukan cerita kailan ikan masin.(cuba buat pembaca ketawa riang).
Berbalik kepada cerita,jalan kami yang ke 172 ialah mengajak Kalian ke Malaysia.Lebih-lebih lagi Jepun baru di landa Tsunami.Kami menyuruh semua untuk LIKE THE STROKES(Malaysia Fans) supaya terbuka mata dan hati buat Kalian untuk hadir dan membuatkan persembahan.
(ingat nak bagitaw yang Kalian ini THE STROKES di akhir kata,tapi tak jadi,Damn la)

Memang agak penat untuk menjadi seseorang pemberita(media) ,
namun kerana ingin menunjukkan rasa Cinta dan kesungguhan kami untuk Kalian kami sanggup.
Kami tidak akan pernah berputus asa membawa Kalian ke negara kami walau macam mana keadaan.

"Beria sangat ni Muzz!"
"Biarlah,aku dan kawan aku yang berdua ni memang ada darah Hitler.Tu yang lain macam perginya!"

Gang tak apa ke aku meletakkan nama pak cik aku ni?(da post da pon..haha)
Lari tajuk itulah aku Muzaffar Abbas.Nampak tu permainan yang kami sajikan.
Kepada yang sudah Like The Strokes (Malaysian Fans) aku ucapkan jutaan terima kasih.Suport kalau mahu mereka beraksi di Malaysia).

Walau Kau Bukan Milikku


Ini cover cerita untuk pak cik sebelah rumah ku.Cerita ini dia cerita waktu kami sedang lepak di beranda rumah.Ceritanya seperti ini,

"Pak cik sekarang tengah rapat dengan seorang perempuan ni,dia cantik,baik dan semua yang pak cik nak semua dia ada.Malangnya dia ni tunang orang.Pak cik rapat dengan dia ni,memang selalu berhubung lah,pakcik guna FB tu.Orang tua macam pak cik ingat tak reti guna FB"

Aku tergelak dengar cerita orang tua ni.

"Kau gelak kenapa jang?Nak kene pijak!",begurau kasar lak orang tua ni,kang ada yang makan pakai lidi.Haa...haha..

Sambung pak cik yang berambut putih itu,
"Pak cik walau tak dapat memegang cinta dia,pak cik dapat selami perasaan dia pun,pak cik rasa sangat besyukur.Mendampingi dia ialah pekara yang indah pernah pak cik lalui selama pak cik hidup dekat muka bumi ini."

Sebelum pak cik tu pulang ke rumahnya dia menyanyi lagu "walau kau bukan milikku" dipopularkan oleh pak cik bermabut putih.hahahahahha...macam tu je lah flashback saya.(HKLPKR)

Jutaan Terima Kasih.Ini khas buat semua yang mengikuti aku.


Aku ingin mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada yang mengikuti perkembangan blog aku.Ada yang memberi komen,like,follow dan macam-macam lagi.Buat masa ni tak ada lagi yang bagi komen negatif(bak mai la komen negatif,baru cek taw mana kurangnya blog cek ni).

Aku menulis bukan kerna nama,
Aku menulis bukan kerna nama,
Aku menulis bukan kerna nama.

Aku menulis kerna satu kepuasan,
Aku menulis kerna menggambarkan perasaaan aku,
Aku menulis kerna tulisan adalah teman baik aku sampai hembusan terakhir,
dan
Aku menulis kerna aku bukan hero si gadis-gadis.

Dalam sebuah karya atau apa benda yang kita lakukakan di atas dunia ini perlulah ada sebuah
"kejujuran".
Jika tidak,sukar untuk sesuatu itu berjaya dengan jayanya.
Aku teharu weyh atas komen korang-korang,aku sedikit pun tidak mengharap atas pujian-pujian yang sedemikian.(macam nak menagis je aku rasa)

Korang tulang belakang aku gang,tanpa korang siapalah aku melainkan Muzaffar yang kecik-kecik dulu kencing malam.haha.

Love U Guys.
Jumpa dalam entry yang seterusnya dengan cerita yang lebih pelik-pelik.

p/s=sory guys coz my entry this time its so fucking long,same like haaa..haha.
       arigatok uzaimas!!!
       berjabat tangan jika sebelah-sebelah ya!sambil mata ternaik-naik ke atas.(naik atas lah)haha
       bye3!! :)






4 comments:

  1. brahahahhahaha.
    stop!
    stop!
    ahhahahhahahhahahaha
    ah!ah!
    cramn!
    greatest jan! greatest!

    ReplyDelete
  2. hahah...
    thnks my man!!!
    sumber inspirasi aku,kau adalah satunya..

    ReplyDelete