Tuesday, November 9, 2010

"Renjatan Elektrik"






"arhhhhhhhhhhhhhhhh",




satu nguapan yang penuh bertenaga di kelurkan dari mulut aku sekarang.
Pukul 6.50 pagi,aku tak tidur lagi.Maklumlah,bangun tidur pukul 3 pagi tadi dan tidur dari pukul 6 petang semalam.

Kehidupan aku sangat terbalikkan?


Sempena aku yang nak tidur dalam masa beberapa minit ni,aku nak cerita-cerita sikit.Bak kata orang-orang putih,"i want story sikitlah",haha..

Tajuk??
Tak khusus kali ni.

Semalam aku mengambil tiket bas pukul 10 dari Greenwood,Gombak.
Aku dihantar dan dilambai oleh keluarga tersayang,cuma adik lelaki aku sahaja tidak ada,kerna dia seperti tidak sihat.

Lepas pergi main bola accident,perlahan je dia bawa,katanya...
Tapi luka dekat lutut,tangan dan sebagainya.

Urm..

Aku tiba di kemaman,opss
Chendor pada pukul 2pagi.
Ketidaksabaran aku memakan diri apabila,aku bertindak menurunkan semua barangan aku yang berada di dalam tempat letak barangan di bas.
Barang aku bukan kecl-kecil.
Tambahkan pula aku membawa sebuah kotak yang sangat besar untuk mengisi basikal.

Aku tidak tahan menunggu bas itu,bas itu begerak dalam setengah jam lagi.
Kemudian aku manalefon rakan serumah aku yang sudah tiba awal sehari untuk menjemput aku dengan menaiki vannya.

Setelah bas yang aku naiki itu begerak,rakan aku belum kunjung tiba.
Setelah beberapa minit selepas bas yang menyatakan berhenti setengah jam itu berlalu,
Baru rakan-rakan serumah aku tiba.

Mereka hanya membawa dua buah motorsikal.
Katanya pemilik van itu belum sampai rumah lagi.

Dengan ini aku membuat keputusan dengan memasang basikal aku di bawah cahaya lampu jalan dan memberi bag-bag pakaian aku kepada mereka.

"ZUPZAPZUPZAP"
siap sudah basikal aku.

Mereka berkata boleh ke kayuh dari Chendor ke Bakau Tinggi.
hehehehe...
"Boleh la,ni Muz la"...

Berlagak sudah.

Perjalan aku ke Bakau tinggi dari Chendor mengambil masa dalam 30 minit kerana aku mengayuh dengan tenang sambil menghirup udara segar.

Tapi agak basah juga baju aku pakai.
Namun aku berasa agak best jugak,
kayuh malam-malam,dekat Kemaman,tengok lampu-lampu tepi jalan..

Dikirakan dari Pahang ke Terengganu denngan menaiki basikal lah kan.
hahaha..

Itu sahaja cerita ak kali ni.
Aku masih memikirkan DIA.
DIA macam busy 
Aku akan tunggu..

Aku akan buat yang terbaik hari ini.

So...Selamat pagi...
Den tido dulu eyh...

Krohhhh,Krohhhh,Krohhh...(Dengkuran yang berukuran 6 skala rikta)








No comments:

Post a Comment