Friday, October 29, 2010

"Perjuangan Sudah Bermula"



Salam semua,

Fikirkan sewaktu aku sedang menghasilkan sebuah tulisan.
Penat sangat-sangat,kerna aku dari petang tadi mengayuh sampai ke malam.
Malam pulak pergi main futsal.Urm...Cuti kan.Tapi penat bukan main lagi.
huhuhuhu...
Apa yang penting "ENJOY"
Itulah aku,bergembira sahaja..

Hurm...

Idea tulisan aku menyala ketika aku sedang mengayuh basikal menuju taman berdekatan bandar Kemaman.

Dikala burung berkicauan,
Dikala itulah kaki mengayuh di hari hujan,
Ketika itu deruan adranelin bertambah,
Dan ketika itu jugalah aku bermuhasabah,
Pastikah aku akan berjaya di hari depan?
Namun,
Yang aku pasti "perjuangan sudah bermula"...

Perjuangan

Perjuangan apa???
Perjuangan dalam mencari kegemilangan dan kesejahteraan dalam  hidup.
Dalam kehidupan ini,bukan semua yang kita mahu mudah digapai.
Lebih-lebih lagi impian dan cita-cita.
Impian dan cita-cita tidaklah,
Seperti memetik suis untuk menyalakan lampu,
Dan tidak sukar seperti merenagi Lautan Antartika.

Tetapi

Kenapa aku masih berada dalam kegelapan?
Kenapa tingkah serta laku ku seperti kipas syiling?
Kenapa,kenapa,kenapa???

Sekarang

Aku mengharapkan perubahan,
Aku mengharapkan kesedaran,
Aku mengharapkan dorongan,
Dan aku mengharapkan kejayaan 
dunia dan akhirat.

Kedaran kita bersama...
"PERJUANGAN SUDAH LAMA BERMULA"

















No comments:

Post a Comment