Thursday, January 27, 2011

Setiap pegerakan asalnya dari pemikiran




Pagi-pagi macam ni sedap kalau kita bermotivasi kan,
Tapi macam da tengah hari kan..hahaha..

Ceritanya macam ni,
Aku celik mata betul-betul awal,
Kerana aku telah berlabuh pada pukul 6 petang semalam,
Dikirakan hampir sehari jugaklah aku tidur,
Penat gila..Tidur je pun..

Hari ni hari Jumaat,
Aku tak ada kelas,
So dengan belum mandi,
Terus on NB aku.
Macam biase FB selalu,
Pastu bukaklah satu web yang agak popular di Malaysia,
Yang agak mengerikan dan macam-macam cerita di sajikan,
ohtidak.com
Memang ngeri gila lah,
Kepada ibu yang mengandung memang aku sarankan tak payah gatal-gatal pi bukak benda ni,
Bahaya untuk kandungan anda..

Macam-macam perangai manusia zaman sekarang,
Biasalahkan,
Manusia akhir zaman kan..

Kebaikan dalam web tu pun banyak,
So aku mencari konklusi dengan semua kesalahan datangnya dari sikap kita sendiri,

Setiap pegerakan yang kita gunakan memerlukan tenaga,
Setiap pegerakan akan membuahkan hasil,
Setiap pegerakan akan membuatkan kita lemah,
Setiap pegerakan pasti kita mahukan keselesaan,
Setiap pegerakan membawa kesakitan,
Setiap pegerakan membawa kepada pelbagai-bagai sebab...

Pegerakan kita boleh kepada kebaikan,
dan boleh kepada kejahatan..

Oleh sebab itu,
Sebelum kita melakukan sesuatu,
Kita perlu berfikir pada kesan dan hasilnya...

Jadi selalulah kita berfikir sebelum buat,
Lebih-lebih lagi dalam membuat pekara yang negatif..

"Renung-renungkan dan selamat beramal..."





No comments:

Post a Comment